Vork en Mes

Sunday, September 11, 2005

Sprankelende eeuweling blijft populair

De Sinalco-limonade heeft een goede periode achter de rug. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar ging de omzet van de frisdrank met vijftien procent omhoog. Dat heeft het Duitse drankenbedrijf Hövelmann bekend gemaakt ter gelegenheid van zijn honderdjarig bestaan.

Hövelmann is volgens de Duitse kanselier Gerhard Schröder, aanwezig op het eeuwfeest van het bedrijf in het voetbalstadion van MSV Duisburg, een typisch voorbeeld van de Duitse traditie van succesrijke familiebedrijven. "Het bedrijf heeft altijd ingespeeld op evoluties en is daarmee een voorbeeld voor de Duitse middenstand," aldus nog de kanselier.

Inmiddels staat de vierde generatie Hövelmann aan de leiding van het bedrijf. Schröder beloofde de voorwaarden voor de opvolging binnen familiebedrijven, vandaag dikwijls een zware financiële last, te zullen versoepelen. Hövelmann is één van de grootste drankenproducenten van Duitsland. Het bedrijf telt 870 werknemers en realiseerde vorig jaar een omzet van 304 miljoen euro.

De afdeling frisdranken en spuitwater zou dit jaar een groei kennen van drie procent. Dat is in grote mate te danken aan het Sinalco-merk. Op dit ogenblik heeft Sinalco een aandeel van ongeveer zeven procent op de Duitse frisdrankenmarkt. De bedoeling is dat aandeel uit te breiden tot tien procent. Pepsi heeft vijftien procent van de Duitse markt in handen.

Sinalco is de voorbije jaren weer populair geworden, nadat het onder de Zwitserse Feldschlösschen-groep, die de merkrechten een tijdlang in handen heeft gehad, nagenoeg van de markt was verdwenen. Sinalco wordt op dit ogenblik weer in vijftig landen op de markt gebracht.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home