Vork en Mes

Tuesday, September 06, 2005

Gezond koken met Huysentruyt


Naar aanleiding van de Week van het Hart, die loopt van 19 tot 25 september, stelde Piet Huysentruyt zijn nieuwste kookboek 'Hartvriendelijk koken' voor. Alle 150 recepten die erin staan, zijn gegarandeerd cholesterolarm. Elk ingrediënt zou vooraf door een team diëtisten onderzocht geweest zijn op zijn cholesterolwaarde.

Hartvriendelijk koken was voor Huysentruyt volgens Gazet van Antwerpen veruit het moeilijkste kookboek dat hij al bij elkaar pende. "Ik ben van nature een creatieve mengelaar," vertelde hij. "Daardoor geraakte ik al eens in aanvaring met de diëtisten. De ingrediënten die ik toevoegde, bleken niet altijd cholesterolarm genoeg. Van hun advies heb ik enorm veel opgestoken. Ik gebruik nu steevast weinig en alleen nog goede vetstoffen".

Huysentruyt wil in zijn boek ook aantonen dat gezond eten geen saaie, smakeloze hap hoeft te betekenen. "Het zijn makkelijke recepten met een heel creatieve toets," benadrukte hij nog. "Men hoeft voor de ingrediënten niet alle speciaalzaken af te schuimen. Het zijn maaltijden die gewoon alle dagen op tafel kunnen gezet worden. Niet alleen mensen die al hartproblemen hebben, zijn ernaar op zoek. Ook steeds meer jongeren letten preventief op hun voeding. Zij willen een combinatie van gezond en lekker. Dat kunnen ze zeker in het kookboek terugvinden."

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home