Spadel dankt warme zomer
De eerste helft van vorig jaar was voor Spadel naar eigen zeggen relatief middelmatig, maar in de tweede helft namen de verkoopcijfers toe. Die stijging was onder meer te danken aan het extreem warme weer in juli. De verkoop van mineraalwater nam toe in Belgiƫ, Nederland, Frankrijk en Groot-Brittanniƫ, de vier belangrijkste markten van Spadel. De merken Spa, Wattiller, Bru en Brecon vergrootten hun marktaandeel.
Spadel verwacht op zijn belangrijke Nederlandse markt dit jaar een grotere concurrentie. De markt ziet immers een aantal nieuwe merken opduiken, terwijl er ook overgeschakeld wordt naar zogenaamde one way-flessen. De Franse markt wordt geconfronteerd door een dalend gebruik van mineraal water, maar Spadel zegt dat te willen opvangen door een doelgericht commercieel beleid voor zijn merk Wattwiller.
Op de Belgische markt wil Spadel meer promotie voeren voor het verbruik buitenshuis. Maar ondanks de druk op zijn voornaamste markten, zegt Spadel uitstekend uitgerust te zijn om zijn resultaten verder te verbeteren. Spadel realiseerde tijdens het voorbije jaar een winst van 17,42 miljoen euro. Dat is 64,1 procent meer dan het jaar voordien. De omzet steeg met 3,5 procent tot 255,87 miljoen euro.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home