Vork en Mes

Sunday, April 01, 2007

Haacht verhoogt zijn marktaandeel

De prijs van de Haacht-pils is sinds oktober 2005 niet meer verhoogd. Dat heeft brouwer Co.Br.Ha benadrukt ter gelegenheid van de presentatie van zijn jaarcijfers. Co.Br.Ha voegt er aan toe dat de belangrijkste marktspelers sinds mei vorig jaar hun prijzen al met 3 procent hebben opgetrokken. Daarnaast heeft de brouwerij bekend gemaakt een nieuw zomerbier te lanceren.


Tegelijkertijd wijst de brouwerij erop dat de sector geconfronteerd wordt met belangrijke prijsstijgingen voor verschillende grond- en hulpstoffen zoals mout, hop, verpakkingsmaterialen en energie, die dit jaar zonder twijfel een negatieve impact zullen hebben op de winst van de groep. Co.Br.Ha. Het biervolume bleef naar eigen zeggen daarentegen nagenoeg stabiel, zodat Haacht zijn positie op de Belgische biermarkt heeft versterkt. Die markt is immers met ongeveer 4 procent achteruit gegaan.


De brouwerij lanceert ook een nieuw fruitbier. Na Mystic met krieken is er nu ook Mystic met limoen. Mystic met limoen is volgens Haacht een pittige dorstlesser op basis van kruidig, ongefilterd witbier. Terwijl de nog aanwezige biergisten zorgen voor een zachte troebeling, geven de natuurlijke aroma's van limoen en citroen naar eigen zeggen een verrassend frisse en exotische toets met een heerlijk verfrissende afdronk.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home