Haacht verhoogt zijn marktaandeel
Tegelijkertijd wijst de brouwerij erop dat de sector geconfronteerd wordt met belangrijke prijsstijgingen voor verschillende grond- en hulpstoffen zoals mout, hop, verpakkingsmaterialen en energie, die dit jaar zonder twijfel een negatieve impact zullen hebben op de winst van de groep. Co.Br.Ha. Het biervolume bleef naar eigen zeggen daarentegen nagenoeg stabiel, zodat Haacht zijn positie op de Belgische biermarkt heeft versterkt. Die markt is immers met ongeveer 4 procent achteruit gegaan.
De brouwerij lanceert ook een nieuw fruitbier. Na Mystic met krieken is er nu ook Mystic met limoen. Mystic met limoen is volgens Haacht een pittige dorstlesser op basis van kruidig, ongefilterd witbier. Terwijl de nog aanwezige biergisten zorgen voor een zachte troebeling, geven de natuurlijke aroma's van limoen en citroen naar eigen zeggen een verrassend frisse en exotische toets met een heerlijk verfrissende afdronk.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home