Vork en Mes

Sunday, April 01, 2007

InBev zoekt sterke caféverhalen

In vergelijking met 2000 dronk de Belg in 2006 bier minder in de horeca, maar wel meer in de privé-sfeer. Dat blijkt uit een onderzoek van InBev Belgium. Uit de enquête blijkt volgens de brouwgroep duidelijk dat bier drinken vooral een sociaal gebeuren is. De brouwgroep lanceert dan ook een campagne om het cafébezoek nieuw leven in te blazen en gaat daarbij op zoek naar sterke caféverhalen.


Nog 35 procent van de Belgen zegt op café bier te drinken. Dat is een daling met 2 procent tegenover het begin van dit decennium. Maar tegelijkertijd zegt 57 procent in de privé-sfeer bier te consumeren, wat een stijging met 3 procent betekent. Het aantal Belgen dat maandelijks minstens één keer op café gaat daalde van 47 tot 42 procent.


Zoals in 2000 drinkt 69 procent van de Belgische bevolking soms bier. De frequentie van het bierverbruik daalt wel. Zo daalde het aantal dagelijkse bierdrinkers van 11 naar 8 procent en het aantal wekelijkse drinkers van 39 naar 35 procent. Bier wordt in de eerste plaats gedronken terwijl men naar televisie kijkt (15 procent), gevolgd door het avondeten thuis (9 procent), uitgaan met vrienden, het favoriete café, het ochtendmaal thuis en op bezoek gaan (elk 6 procent).


Volgens InBev Belgium blijkt uit deze cijfers dat bier bij voorkeur in gezelschap wordt gedronken. Bier is in de horeca goed voor 46,9 procent van het totale drankverbruik, tegenover 6,4 procent thuis. Om mensen te stimuleren meer op café te trekken, lanceert InBev een campagne die het sociaal aspect van het cafébezoek promoot.


Zo worden de liefhebbers uitgenodigd om sterke caféverhalen op te sturen naar de website www.gemaaktwatmee.be. De beste verhalen worden wekelijks beloond met een leuke avond in een café naar keuze. De winnaar krijgt een gratis vat bier en materiaal om zijn vrienden uit te nodigen op het feestje.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home