Duitser wil gezond, goedkoop en kwaliteit
De kwakkelende economie van Duitsland heeft duidelijk zijn weerslag op het uitgavenpatroon van de Duitse huisgezinnen. Voor de voedingssector wordt er dan ook een groei van slechts één procent voorzien. Maar markleiders, A-merken en producten die inspelen op welness en gemak scoren beter gemiddeld.
Er blijkt volgens analisten in Duitslands ruimte te zijn voor gezonde en handige kwaliteitsproducten van A-merken. Er is namelijk nog steeds een grote groep werkende mensen die zich relatief hogere prijzen kunnen veroorloven. Zij zijn vooral op zoek naar comfort en welness. Met name koelverse producten zoals verse pasta's en sauzen, pizza's en versgeperste sappen doen het op de Duitse markt dan ook goed.
Dat wil volgens het magazine Foodholland echter niet zeggen dat fabrikanten van deze artikelen al te hoge premiumprijzen kunnen vragen. "De Duitse discounters, die klanten uit alle lagen van de bevolking trekken en ondertussen goed zijn voor 40 procent van de Duitse markt, zorgen ervoor dat de Duitse consument uiterst prijsbewust is en hele scherpe keuzes maakt," wordt er opgemerkt.
Volgens Sabine Eicher, directrice van Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie (BVE) , zijn er vooral mogelijkheden voor innovatieve zuivelproducten die A-merk en gemak weten te combineren. Zij wees daarbij op het succes van het Zwitserse Emmi, dat veel succes heeft met gezondheidsproducten op basis van zuivel.
"Anderen zien meer in ambachtelijke producten, die aansluiten bij de hang van de Duitse consument naar eerlijke streekproducten," merkt Foodholland op.
Er blijkt volgens analisten in Duitslands ruimte te zijn voor gezonde en handige kwaliteitsproducten van A-merken. Er is namelijk nog steeds een grote groep werkende mensen die zich relatief hogere prijzen kunnen veroorloven. Zij zijn vooral op zoek naar comfort en welness. Met name koelverse producten zoals verse pasta's en sauzen, pizza's en versgeperste sappen doen het op de Duitse markt dan ook goed.
Dat wil volgens het magazine Foodholland echter niet zeggen dat fabrikanten van deze artikelen al te hoge premiumprijzen kunnen vragen. "De Duitse discounters, die klanten uit alle lagen van de bevolking trekken en ondertussen goed zijn voor 40 procent van de Duitse markt, zorgen ervoor dat de Duitse consument uiterst prijsbewust is en hele scherpe keuzes maakt," wordt er opgemerkt.
Volgens Sabine Eicher, directrice van Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie (BVE) , zijn er vooral mogelijkheden voor innovatieve zuivelproducten die A-merk en gemak weten te combineren. Zij wees daarbij op het succes van het Zwitserse Emmi, dat veel succes heeft met gezondheidsproducten op basis van zuivel.
"Anderen zien meer in ambachtelijke producten, die aansluiten bij de hang van de Duitse consument naar eerlijke streekproducten," merkt Foodholland op.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home