Vork en Mes

Friday, September 07, 2007

La Place begint met Belgisch offensief

De Nederlandse restaurantketen La Place Europa investeert een miljoen euro in een eerste vestiging in Belgiƫ. Daarvoor werd gekozen voor het nieuwe complex van de Antwerpse Stadsfeestzaal. Voor La Place-topman Paul Bringmann is deze stap de aanzet voor een expansie in het buitenland. Het Antwerpse restaurant is volgens hem chiquer dan de Nederlandse vestigingen en serveert een keur aan typisch Belgische producten.


Bringmann verwacht dat het Belgische La Place meteen winst gaat maken. Belgen zijn volgens hem gewend om vaker buiten de deur te eten, terwijl er ook veel minder bedrijfsrestaurants zouden zijn dan in Nederland. La Place is een dochter van de Nederlandse supermarktketen Vroom & Dreesmann. La Place promoot zich met een gezonde keuken, zijn versheidsconcept en de transparantie.


La Place zegt niet te werken met diepvriezers of blikgroenten. Al het vlees, vis en groenten worden dagvers aangevoerd. Daarom wisselt het menu elke dag, op uitzondering van enkele klassiekers. Het eten wordt ook klaargemaakt in een open keuken en dus zichtbaar voor elke klant. La Place presenteert elke dag ongeveer 65gerechten, die afwisselen volgens het verse dagaanbod. Het heeft daarvoor binnen het concept 1.500 verschillende recepten.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home