Natte zomer slecht voor Spadel
Het verkoopvolume van Spadel steeg in het eerste halfjaar met 5,9 procent, terwijl de nettowinst met 71,9 procent steeg tot 12,2 miljoen euro en de omzet met 8,6 procent aangroeide tot 119,4 miljoen euro. De stijging is volgens Spadel te danken aan een betere mix van verkochte producten. De merken Spa, Bru en Brecon Carreg wisten hun marktaandeel te verstevigen in het eerste halfjaar.
Bovendien had de uitzonderlijk warme aprilmaand een gunstig effect. De verkoop in juli en augustus had daarentegen duidelijk te lijden onder de ongunstige weersomstandigheden in Noordwest-Europa. De verkoopcijfers van juli staan dan ook in schril contrast met die van de hittegolfmaand van juli vorig jaar. De groep gaat er daarom van uit dat het verkoopvolume in 2007 lichtjes lager zal uitkomen dan vorig jaar.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home