Vork en Mes

Friday, August 31, 2007

Wereld drinkt minder Stella

Brouwgroep InBev heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een nettowinst gerealiseerd van € 477 miljoen. Dat is een stijging met 21 procent in vergelijking met het tweede kwartaal vorig jaar. Het totale volume bedroeg tijdens het tweede kwartaal 68,2 miljoen hectoliter. Dat vertegenwoordigde een interne groei met 5 procent. In tegenstelling tot een aantal andere InBev-merken, ging de omzet van Stella Artois achteruit.


Het biervolume dat InBev tijdens het tweede kwartaal omzette, kende een interne groei van 4,6 procent tot 59,3 miljoen hectoliter, het niet-biervolume groeide intern met 8 procent tot 8,9 miljoen hectoliter. De totale omzet bedroeg 3,72 miljard euro. Dat is een stijging met 7,6 procent. In Azië bedroeg de interne volumegroei 3,5 procent, in Latijns-Amerika Noord 3,5 procent en in Latijns-Amerika 10,1 procent.


De sterkste groei werd genoteerd in Centraal- en Oost Europa, waar een toename van 15 procent werd gerealiseerd. Noord-Amerika ging met 2,6 procent achteruit, terwijl het volume in West-Europa met 4 procent afnam. De merken Brahma en Becks kenden een stijging van respectievelijk 0,5 procent en 13,6 procent. Leffe steeg met 9 procent. Stella Artois liet echter een achteruitgang van 1,7 procent noteren.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home