Wereld drinkt minder Stella
Het biervolume dat InBev tijdens het tweede kwartaal omzette, kende een interne groei van 4,6 procent tot 59,3 miljoen hectoliter, het niet-biervolume groeide intern met 8 procent tot 8,9 miljoen hectoliter. De totale omzet bedroeg 3,72 miljard euro. Dat is een stijging met 7,6 procent. In Azië bedroeg de interne volumegroei 3,5 procent, in Latijns-Amerika Noord 3,5 procent en in Latijns-Amerika 10,1 procent.
De sterkste groei werd genoteerd in Centraal- en Oost Europa, waar een toename van 15 procent werd gerealiseerd. Noord-Amerika ging met 2,6 procent achteruit, terwijl het volume in West-Europa met 4 procent afnam. De merken Brahma en Becks kenden een stijging van respectievelijk 0,5 procent en 13,6 procent. Leffe steeg met 9 procent. Stella Artois liet echter een achteruitgang van 1,7 procent noteren.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home