Vork en Mes

Thursday, September 06, 2007

Lotus legt nadruk op eigen merken

Lotus Bakeries zal de verkoop van de distributiemerken verder afbouwen en zijn omzetgroei steeds meer laten dragen door de eigen merken. De koekjesbakker zal de volgende maanden onder meer investeren in een marketingcampagne voor Lotus Peperkoek, dat op de Belgische markt werd gelanceerd. De integratie van het overgenomen Nederlandse Peijnenburg verloopt volgens Lotus volgens plan


Lotus-topman Matthieu Boone zegt dat de introductie van de peperkoek in Belgiƫ volgens plan verloopt, maar wenste daar geen verdere details over te geven. De lancering van Lotus Peperkoek in Belgiƫ is volgens Boone wel een succes. Het marktaandeel van Lotus Peperkoek neemt volgens Boone gestaag toe en haalt ook de doelstelling van percentages in de winkelrekken.


Lotus Bakeries heeft tijdens het eerste halfjaar een omzet gerealiseerd van 106,5 miljoen euro. Dat is een stijging met 40,1 procent. De nettowinst bedroeg 9,9 miljoen euro, wat een stijging betekent met 141,6 procent. Lotus Bakeries zegt nog wel steeds te worstelen met de stijgende prijzen voor grondstoffen zoals bloem, vetstoffen, chocolade, stropen en verpakkingsmaterialen. Die zullen wegen op de rendabiliteit in het tweede halfjaar.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home