Man grootste voedingsconsument?
Marketeers zouden er goed aan doen om zich te richten op mannelijke shoppers. Dat is het besluit van Britse onderzoekers. Zij stelden immers vast dat mannen in Engeland meer geld aan voeding spenderen dan vrouwen. Gesteld wordt dat de voedingsproducenten hier dan ook een nieuw marktsegment kunnen aanboren.
Uit een onderzoek in opdracht van het voedingsbedrijf Geest kwam naar voor dat Britse mannen 343 pond besteden aan voeding, terwijl de uitgaven van vrouwen daar nu met 341 pond net iets onder zou liggen. In de supermarkten geven mannen 214 pond per maand uit, vier pond minder dan vrouwen.
Mannen blijken echter iets meer uit te geven aan restaurant-bezoek (29 tegenover 28 pond) en meeneem-maaltijden (19 tegenover 13 pond). Ook aan snacks wordt door mannen meer geld gegeven (10 tegenover 9 pond). Tenslotte bleken mannen maandelijks ook 8 pond uit te geven aan online voedingsaankopen, één pond meer dan de Britse vrouwen.
Uit een onderzoek in opdracht van het voedingsbedrijf Geest kwam naar voor dat Britse mannen 343 pond besteden aan voeding, terwijl de uitgaven van vrouwen daar nu met 341 pond net iets onder zou liggen. In de supermarkten geven mannen 214 pond per maand uit, vier pond minder dan vrouwen.
Mannen blijken echter iets meer uit te geven aan restaurant-bezoek (29 tegenover 28 pond) en meeneem-maaltijden (19 tegenover 13 pond). Ook aan snacks wordt door mannen meer geld gegeven (10 tegenover 9 pond). Tenslotte bleken mannen maandelijks ook 8 pond uit te geven aan online voedingsaankopen, één pond meer dan de Britse vrouwen.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home