Meer belangstelling voor Fair Trade
Fair Trade-handel raakt steeds beter bekend in Belgiƫ. Van alle personen die in de gezinnen verantwoordelijk zijn voor aankopen, weet 66 procent waar Fair Trade voor staat. 36,3 procent kocht het voorbije jaar eerlijke producten. Dat blijkt uit een studie op initiatief van de Belgische Technische Coƶperatie (BTC-CTB), naar aanleiding van de vierde 'Week van de Fair Trade' van 5 tot 15 oktober.
Uit de studie blijkt dat Fair Trade-klanten voornamelijk dranken (77 procent) en voedingsmiddelen in het algemeen (65,4 procent) kopen. Vooral voor koffie en wijn grijpen consumenten graag naar Fair Trade-producten. De belangrijkste redenen voor de consumenten om eerlijke producten te kopen zijn volgens de studie het respect voor de producenten (38,3 procent), de goede zaak (28,9 procent) en dan pas de kwaliteit van de producten (16,6 procent).
Belangrijkste reden om geen Fair Trade-producten aan te kopen, is dat mensen er gewoon niet aan hebben gedacht (36,5 procent). Daarnaast vindt 19,7 procent de eerlijke producten te duur en wijst 17,2 procent erop dat deze producten niet aangeboden worden op de plaatsen waar de gewone boodschappen gedaan worden.
Uit de studie blijkt dat Fair Trade-klanten voornamelijk dranken (77 procent) en voedingsmiddelen in het algemeen (65,4 procent) kopen. Vooral voor koffie en wijn grijpen consumenten graag naar Fair Trade-producten. De belangrijkste redenen voor de consumenten om eerlijke producten te kopen zijn volgens de studie het respect voor de producenten (38,3 procent), de goede zaak (28,9 procent) en dan pas de kwaliteit van de producten (16,6 procent).
Belangrijkste reden om geen Fair Trade-producten aan te kopen, is dat mensen er gewoon niet aan hebben gedacht (36,5 procent). Daarnaast vindt 19,7 procent de eerlijke producten te duur en wijst 17,2 procent erop dat deze producten niet aangeboden worden op de plaatsen waar de gewone boodschappen gedaan worden.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home