Bierviltje bestelt nieuwe consumatie
Duitse wetenschappers hebben een interactief bierviltje ontworpen dat de caféhouders verwittigt wanneer de klant graag een nieuwe consumatie heeft. Volgens de bedenkers is het voor kroegeigenaren een uitstekend middel om de omzet te verhogen. Het high tech bierviltje bevat een sensor die meet wanneer een glas leeg raakt. Het viltje geeft vervolgens een signaal af voor de bediening aan een computer achter de bar.
De uitvinding van de Duitse wetenschappers Andreas Butz en Michael Schmitz bestaat uit een platte elektronische plaat met een traditioneel kartonnen toplaag. In het bierkaartje is een sensor bevestigd die het gewicht van het biertje meet en aan de hand van bewegingen registreert hoe vlug er wordt gedronken. De bestelling kan worden versneld door het kaartje snel te bewegen.
De uitvinders zien overigens meer mogelijkheden dan bestellen. Via het kaartje kunnen ook caféspelletjes worden gespeeld. Cafébezoeker zouden zo hun voor- of afkeur over karaoke-zangers kunnen laten blijken of hun mening kunnen geven over besluiten van de scheidsrechter tijdens voetbalwedstrijden .
De uitvinding van de Duitse wetenschappers Andreas Butz en Michael Schmitz bestaat uit een platte elektronische plaat met een traditioneel kartonnen toplaag. In het bierkaartje is een sensor bevestigd die het gewicht van het biertje meet en aan de hand van bewegingen registreert hoe vlug er wordt gedronken. De bestelling kan worden versneld door het kaartje snel te bewegen.
De uitvinders zien overigens meer mogelijkheden dan bestellen. Via het kaartje kunnen ook caféspelletjes worden gespeeld. Cafébezoeker zouden zo hun voor- of afkeur over karaoke-zangers kunnen laten blijken of hun mening kunnen geven over besluiten van de scheidsrechter tijdens voetbalwedstrijden .
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home