Consument vraagt hersluitbare verpakking
De vraag naar hersluitbare verpakkingen - sliderverpakkingen - neemt wereldwijd sterk toe. Consumenten zien veel voordelen in verpakkingen die via een aandrukbare rits weer te sluiten zijn. Merkeigenaren zien in de slidertechnologie een mogelijkheid om de toegevoegde waarde voor hun product te verhogen.
Consumenten zien in de hersluitbare verpakking vooral het voordeel dat zij niet gebruikte porties goed kunnen bewaren, zonder het naar een andere vershoudverpakking te moeten verplaatsen. Dat laatste spreekt ook de marketeers erg aan. Het product blijft in de originele verpakking, met behoud van de merkuitstraling.
Vreemd genoeg waren de eerste producten die met hersluitbare verpakkingen op de markt kwamen in de verschillende werelddelen telkens anders. Zo begon het in de Verenigde Staten met vlees en kaasproducten, terwijl in Latijns-Amerika vooral poederproducten en vleeswaren in deze verpakkingen aangeboden worden. In Europa waren het kaas en diervoeders, en in Aziƫ poederdrankjes, zeewier, noten en snacks.
Consumenten zien in de hersluitbare verpakking vooral het voordeel dat zij niet gebruikte porties goed kunnen bewaren, zonder het naar een andere vershoudverpakking te moeten verplaatsen. Dat laatste spreekt ook de marketeers erg aan. Het product blijft in de originele verpakking, met behoud van de merkuitstraling.
Vreemd genoeg waren de eerste producten die met hersluitbare verpakkingen op de markt kwamen in de verschillende werelddelen telkens anders. Zo begon het in de Verenigde Staten met vlees en kaasproducten, terwijl in Latijns-Amerika vooral poederproducten en vleeswaren in deze verpakkingen aangeboden worden. In Europa waren het kaas en diervoeders, en in Aziƫ poederdrankjes, zeewier, noten en snacks.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home