Biolabel voor Le Pain Quotidien
De stap zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de prijzen van de producten die Le Pain Quotidien aanbiedt. Bioproducten zijn 25 procent tot 30 procent duurder dan gewone producten. Le Pain Quotidien zet zijn expansie ondertussen verder: er wordt een winkel geopend in Madrid en er zijn plannen voor 7 winkels in Londen. In 2008 zal € 15 miljoen worden geïnvesteerd in de Tsjechische fabriek van de groep.
Le Pain Quotidien is het geesteskind van de Brusselse topkok Alain Coumont, die op het einde van de jaren tachtig besloot om zelf brood te gaan bakken omdat hij er niet lukte om brood te kopen dat naar zijn zin was, zonder smaakverbeteraars, bewaarmiddelen en gist. Op 26 oktober 1990 opende Alain Coumont in de Brusselse Dansaertstraat een eerste bakkerij en verbruiksruimte met één lange gemeenschappelijke tafel.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home