Vork en Mes

Sunday, October 07, 2007

Ticketoorlog tussen Aldi, Lidl en Colruyt

De supermarkten Aldi en Lidl eisen dat Colruyt stopt met met zijn prijsvergelijkingen op kassatickets. Vooral Aldi beschuldigt Colruyt ervan de consument bewust te misleiden en zegt dat Colruyt vooral zijn producten van lagere kwaliteit naast Aldi-producten met een merkenkwaliteit legt. Voor de zomer protesteerden ook Carrefour en Delhaize al tegen de handelswijze van Colruyt.


Colruyt zet sinds juni de prijsverschillen met Delhaize en Carrefour op zijn kastickets. Sinds kort vergelijkt de supermarkt zijn prijzen ook met Aldi en Lidl. Zowel Aldi als Lidl trekken de methodologie van Colruyt in twijfel. Beide winkelketens verwijten Colruyt dat die appelen met peren te vergelijken. Aldi bewijzen te hebben dat er voor een aantal producten vals wordt gespeeld.


Colruyt zegt dat zijn prijsvergelijkingen heel correct op te stellen. Jean-Pierre Roelands, de commercieel directeur van Colruyt, wijst erop dat het Europees Hof prijsvergelijkingen toelaat tussen producten die in dezelfde behoefte voorzien of voor hetzelfde doel bestemd zijn. “Met ons meest recente initiatief ten opzichte van Aldi en Lidl willen wij vooral het goedkope imago van die twee ketens doorprikken,” voerde hij aan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home