Ticketoorlog tussen Aldi, Lidl en Colruyt
Colruyt zet sinds juni de prijsverschillen met Delhaize en Carrefour op zijn kastickets. Sinds kort vergelijkt de supermarkt zijn prijzen ook met Aldi en Lidl. Zowel Aldi als Lidl trekken de methodologie van Colruyt in twijfel. Beide winkelketens verwijten Colruyt dat die appelen met peren te vergelijken. Aldi bewijzen te hebben dat er voor een aantal producten vals wordt gespeeld.
Colruyt zegt dat zijn prijsvergelijkingen heel correct op te stellen. Jean-Pierre Roelands, de commercieel directeur van Colruyt, wijst erop dat het Europees Hof prijsvergelijkingen toelaat tussen producten die in dezelfde behoefte voorzien of voor hetzelfde doel bestemd zijn. “Met ons meest recente initiatief ten opzichte van Aldi en Lidl willen wij vooral het goedkope imago van die twee ketens doorprikken,” voerde hij aan.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home