Vork en Mes

Saturday, October 06, 2007

Palm gelanceerd op Amerikaanse markt

De Belgische brouwer Palm Breweries wil voor de lancering van Palm in de Verenigde Staten samenwerken met voormalige medewerkers van InBev USA. Het gaat om David van Wees en Anthony Giardina, die bij de Amerikaanse tak van InBev betrokken waren bij de verkoop van Stella Artois, Hoegaarden, Bass, Beck's, Labatt Blue en Rolling Rock. Palm zal deze maand op de Amerikaanse markt gelanceerd worden.


Van Wees en Giardina sloten met Palm Breweries een driejarig exclusief samenwerkingscontract af voor de verdeleing van Palm, Palm Royal, Brugge en Brugge Tripel en het abdijbier van Steenbrugge. Hun bedrijf Latis zal het Palm-gamma aanbieden aan groothandelaren in New York, San Diego, Portland en Seattle, vier belangrijke markten voor de import van Europees bier.


De Amerikaanse markt is voor Palm een lange termijn-operatie. Tegen 2015 zou daar 100.000 hectoliter moeten afgezet worden. Dat zou bijna de helft van de export van Palm buiten de Benelux vertegenwoordigen. De brouwerij hoopt tegen 2015 trouwens een kwart van de export buiten de Benelux te realiseren. Momenteel staat Palm voor een volume van 650.000 hectoliter eigen merken, wat wordt aangevuld met loonwerk.


Palm sloot onlangs in Italiƫ ook een akkoord met Peroni (SAB/Miller) voor de Noord-Italiaanse markt. Via Coors Brewers bewerkt het sinds kort ook Groot-Brittanniƫ. Palm Breweries is al actief op de Amerikaanse markt met het Rodenbach-gamma. Daarvoor wordt samengewerkt met de Amerikaanse brouwer Ommegang.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home