Vork en Mes

Monday, October 01, 2007

Colruyt denkt aan eigen Belgische wijnen

Colruyt heeft het voorbije jaar 55 miljoen flessen wijn verkocht. Daarmee is het bedrijf naar eigen zeggen Belgisch marktleider en heeft het rechtstreeks concurrent Delhaize nipt verslagen. De cijfers worden echter door Delhaize betwist. Daar zegt men vorig jaar 47 miljoen flessen wijn verkocht te hebben, maar met inbegrip van partyboxen, schuimwijnen en dergelijke zouden beide partijen volgens Delhaize ongeveer op hetzelfde niveau zitten.


Colruyt wil zijn wijnactiviteiten trouwens nog verder uitbreiden. In dat kader werd in maart van dit jaar de nieuwe wijnbottelarij in Ghislenghien in gebruik genomen. In de toekomst voorzit Colruyt nog een aantal initiatieven om zijn imago en positie als wijnverkoper te verstevigen, zoals wijncursussen, wijnavonden en wijnatlassen over Bourgogne en Côtes du Rhône. Colruyt heeft al een wijnatlas over Bordeaux-wijnen.


Op termijn denkt Colruyt ook aan een assortiment Belgische wijnen. “Als Belgische distributeur zijn we daartoe een beetje verplicht,” aldus commercieel directeur Jean-Pierre Roelandts. “De kwaliteit is er volgens mij, maar de prijs moet aanvaardbaar zijn en er moet vooral een voldoende voorraad zijn om te verspreiden via onze winkels.” Vermoed wordt dat Belgische wijn in eerste instantie bestemd zal zijn voor de online-klanten.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home