Belgische groei verwacht voor energydrinks
Red Bull heeft een marktaandeel van 80 procent. Toch moet het verbruik van deze drankjes volgens Stefaan Bettens gerelativeerd worden. Op dit ogenblik zijn ze nog altijd maar goed voor minder dan 2 procent van de frisdrankenmarkt. Toch wisten deze dranken uit hun niche te groeien. De tijd dat hun imago onlosmakelijk verbonden was aan het nachtleven blijkt volgens hem echter voorbij te zijn.
De consumptiemomenten van energydrinks verruimen zich volgens Bettens van het nachtleven tot in de dag en zelfs 's morgens. Red Bull wordt nu gezien als een alternatief voor koffie. Bettens wijst erop dat ook de ijskoffies een groeiend succes kennen. IJskoffie is volgens hem al jaren populair in warmere landen. In Japan staan op bijna elke straathoek automaten met het goedje. In Griekenland is de ijskoffie een favoriet terrasdrankje.
Inmiddels doet de ijskoffie het ook in Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland bijzonder goed en de drank begint ook in Nederland door te breken. Een aantal merken wagen nu ook een kans in België, zoals Caffè Latte (Emmi), Caffè Freddo (Mövenpick), Café Fresco (Campina) en Café Smooth (Douwe Egberts).
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home