Nieuwe Cola-light op Belgische markt
De Amerikaanse frisdrankenreus heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar goede prestaties geleverd in opkomende markten, zoals India en Brazilië. In de Verenigde Staten werd Coca-Cola geconfronteerd met een zwakke verkoop. Het bedrijf kende echter ook succes met zijn watermerken en energiedrankjes. Coca-Cola boekte tijdens het tweede kwartaal een nettowinst van 1,85 miljard dollar, één procent meer dan een jaar eerder.
De omzet klom met 19 procent tot 7,73 miljard dollar. De stijging was te danken aan een reeks prijsverhogingen, overnames en hogere verkoopvolumes. Zeker in de opkomende markten, zoals India, China, Brazilië en Turkije, kent Coca-Cola heel wat succes. In Latijns-Amerika steeg de verkoop met 9 procent, de beste prestatie in de laatste twee jaar. In Japan boekte het concern mooie cijfers met de verkoop van koude koffiedrankjes.
In zijn thuismarkt presteerde Coca-Cola opnieuw zeer zwak. De groep heeft de jongste jaren te traag gereageerd op de dalende populariteit van gesuikerde frisdranken en de opkomst van waters, energie- en fruitdrankjes. Aartsrivaal PepsiCo, bekend van Pepsi Cola, presteerde op dat vlak een pak beter. Ondertussen probeert Coca-Cola de schade zo veel mogelijk te beperken. Zo nam het concern Energy Brands en theeproducent Fuze over.
In Europa was er een toename van de verkoop met 5 procent, dankzij het succes van de nieuwe lightversie Zero van het merk Coca-Cola en de opmars van het watermerk Appolinaris.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home