Vork en Mes

Wednesday, June 27, 2007

Palm ziet eigen productie weer stijgen

Brouwerij Palm Breweries brouwt voor het eerst sinds geruime tijd opnieuw meer bier van haar eigen merken. Tijdens de voorbije twaalf maanden werd een groei met 4 procent opgetekend, 1 procent meer dan de groei op de totale biermarkt. Vooral de herlancering van Palm Royale en Rodenbach zijn volgens de brouwerij uit Londerzeel een succes. De brouwerij lanceert ook een nieuw tapsysteem voor de horeca.


In 2006 zag Palm Breweries de omzet van zijn eigen bier nog met 4 procent dalen. Door opdrachten voor derden kende de bierproductie dat jaar echter nog altijd een stijging met 3 procent tegenover het jaar voordien. Tijdens de voorbije twaalf maanden kenden deze opdrachten voor derden trouwens nog een stijging met 21 procent. Palm Breweries wil zich de volgende jaren met export en nieuwe innovaties toespitsen op een verdere groei.


Palm maakte ook bekend met een beertender voor de horeca op de markt te komen. De tap moet cafébezoekers een groot aantal speciaalbieren serveren. Die zullen worden bewaard in nieuwe, compacte vaten van 20 liter. Volgens Palm krijgen café’s daarmee een volwaardig actief voor het huidige systeem, waarbij waarbij bier uit ongekoelde vaten in de kelder via een lange gekoelde leiding op temperatuur wordt gebracht.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home