Vork en Mes

Tuesday, June 26, 2007

Kellogg stopt met kinderreclame

Ontbijtgranenmaker Kellogg stopt met het maken van kinderreclame voor zoete ontbijtgranen. Het bedrijf wil de producten daarnaast ook gezonder maken door het aantal calorieën te halveren. De beslissing van Kellogg komt er nadat het bedrijf onder druk gezet werd door enkele consumentenorganisaties. Die overwegen Kellogg te vervolgen omdat de onderneming mee verantwoordelijk zou zijn voor het veroorzaken van obesitas.


Kellogg wil die rechtszaken vermijden door zijn producten gezonder te maken en zijn reclamecampagnes af te bouwen. Disneyfiguren zoals Shrek zullen van de dozen verdwijnen en Kellogg zal ook geen reclamespots meer uitzenden op zaterdagochtend, wanneer kinderen het meest televisie kijken. Kellogg bezit 34 procent van de ontbijtgranenmarkt en is daarmee de grootste ontbijtgranenmaker in de Verenigde Staten.


Kellogg is niet het enige bedrijf dat naar eigen zeggen wil meehelpen aan een gezondere voeding. Ook McDonald's, Coca-Cola en Walt Disney hebben hun marketingcampagnes voor ongezonde voeding voor kinderen al grondig aangepast. Nieuwe reglementeringen bepalen dat voeding voor kinderen maximaal 200 calorieën en 12 gram suiker per 100 gram mag bevatten.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home