InBev heeft last met Britse consument
De Britse markt vertegenwoordigt een verkoop van 5 miljoen hectoliter, meteen de belangrijkste Europese markt voor Stella Artois. Het bier zag de voorbije kwartalen zijn succes bij de Britse consument steeds verder afkalven. De problemen zijn volgens Brito te wijten aan de opkomst van bieren met een lager alcoholgehalte. Ook in Duitsland was er een terugval, waardoor de West-Europese volumes met 4 procent daalden tot 7,6 miljoen hectoliter.
België, Italië en Nederland gingen licht vooruit. In China realiseerde InBev een groei met 3,2 procent, wat ook een tegenvallend resultaat wordt genoemd. In Zuid-Amerika steeg de omzet met bijna 20 procent. Het concern heeft over het eerste kwartaal van dit jaar een nettowinst geboekt van 280 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg de nettowinst nog 166 miljoen euro.
Het biervolume kende een groei van 6,7 procent tot 48,85 miljoen hectoliter. Het frisdrankenvolume steeg met 9,4 procent tot 10,18 miljoen hectoliter. Het totale omzetvolume tijdens het eerste kwartaal steeg met 7,1 procent tot 59,03 miljoen hectoliter. InBev zegt dit jaar een hogere interne volumegroei te willen realiseren dan de sector. Daarnaast streeft het bierconcern naar een omzetgroei die de volumegroei overtreft.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home