Online vergelijking supermarkten
De Nederlandse supermarktbranche krijgt vanaf zaterdag te maken met een internetsite die meningen van klanten verzamelt over hun winkel. Supermarktdeskundige Gerard Rutte komt met een virtuele plaats waar winkelbezoekers hun ervaringen kunnen uitwisselen. Supermarkten zien de ontwikkelingen met belangstelling tegemoet.
Op de site uwsupermarkt.nl kunnen de consumenten een cijfer geven voor verschillende onderdelen van supermarkten. Hiermee geven ze dus hun mening over het beleid van de organisaties achter de winkels.
"Iedereen kent de verhalen over de onvrede over producten die gesaneerd zijn of ondanks reclamecampagnes op televisie niet meer verkrijgbaar zijn", aldus Rutte. Hij stuurt de gegevens over de mening van de klanten wekelijks aan de hoofdkantoren van supermarkten. Hij opereert echter onafhankelijk van de grote supermarktorganisaties. Wel werkt Rutte samen met een groep zelfstandige supermarktondernemers.
Volgens Rutte blijkt uit recent Amerikaans onderzoek dat meer dan de helft van alle mensen af gaat op ervaringen van medebezoekers. Hij denkt dat consumenten zitten te wachten op de mening van de buurtbewoner aan het einde van de straat.
"Mensen komen elkaar ook tegen in de winkels", zei de woordvoerder van het CBL. "De supermarkten in Nederland trekken dagelijks 4,2 miljoen bezoekers. Ik denk dat de mensen onderling ook praten over wat ze van een winkel vinden." De supermarktkoepel ziet de komst van uwsupermarkt.nl dan ook niet als bedreiging.
Op de site uwsupermarkt.nl kunnen de consumenten een cijfer geven voor verschillende onderdelen van supermarkten. Hiermee geven ze dus hun mening over het beleid van de organisaties achter de winkels.
"Iedereen kent de verhalen over de onvrede over producten die gesaneerd zijn of ondanks reclamecampagnes op televisie niet meer verkrijgbaar zijn", aldus Rutte. Hij stuurt de gegevens over de mening van de klanten wekelijks aan de hoofdkantoren van supermarkten. Hij opereert echter onafhankelijk van de grote supermarktorganisaties. Wel werkt Rutte samen met een groep zelfstandige supermarktondernemers.
Volgens Rutte blijkt uit recent Amerikaans onderzoek dat meer dan de helft van alle mensen af gaat op ervaringen van medebezoekers. Hij denkt dat consumenten zitten te wachten op de mening van de buurtbewoner aan het einde van de straat.
"Mensen komen elkaar ook tegen in de winkels", zei de woordvoerder van het CBL. "De supermarkten in Nederland trekken dagelijks 4,2 miljoen bezoekers. Ik denk dat de mensen onderling ook praten over wat ze van een winkel vinden." De supermarktkoepel ziet de komst van uwsupermarkt.nl dan ook niet als bedreiging.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home