Delhaize geeft sterren aan voeding
De ontwikkeling van het systeem zou volgens Delhaize enkele miljoenen dollars hebben gekost. Met deze nieuwe dienst wil Delhaize naar eigen zeggen de klanten wegwijs maken in het enorme aanbod in de supermarkt en hen informeren over gezonde voeding. De groep overweegt de sterren ook in haar Belgische supermarkten te lanceren. Vier op de tien klanten zou zich vrij regelmatig laten leiden door het sterren-systeem.
Delhaize zegt een dergelijk project nodig te vinden, zeker gezien het groeiende probleem van zwaarlijvigheid en de vele gezondheidsclaims die fabrikanten op hun producten maken. Het bedrijf ontkent echter dat de Guiding Stars bedoeld zijn om klanten te verleiden tot het kopen van duurdere producten. Delhaizer stelt dat de duurste merken niet altijd de gezondste zijn. Fabrikanten kunnen ook geen ster kopen. Als ze beter willen, moeten ze hun recept aanpassen.
Dat geldt volgens de keten ook voor de eigen Delhaize-producten. “Veel van onze merken scoren minder dan we zouden willen,” aldus de keten. “Daar moeten we aan werken.”
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home