Vork en Mes

Sunday, October 14, 2007

Delhaize start eigen diepvrieslijn

De supermarktketen Delhaize lanceert een eigen assortiment diepvriesmaaltijden. Daarvoor wordt samengewerkt met de diepvriesgroenteverwerker Pinguin en Hot Cuisine, specialist in verse bereide maaltijden. Het gaat concreet om twintig producten, waaronder vier maaltijden onder het goedkope 365-merk. Daarmee breidt Delhaize zijn huismerk verder uit. Eerder werd onder de naam Care ook een eigen lijn verzorgingsproducten gelanceerd.


Volgens Delhaize is er nog een groot groeipotentieel op de markt van diepgevroren maaltijden. De supermarktketen zegt even groot te willen worden als Iglo, die zowat de helft van de markt van diepvriesmaaltijden heeft. Dat is goed voor een omzet van 23 miljoen euro. De diepvriesmaaltijden onder private label hebben een aandeel van iets meer dan 30 procent. Dat vertegenwoordigt een omzet van ongeveer 15 miljoen euro.


Voor de Delhaize-producten wordt er bij Pinguin een nieuwe productielijn geïnstalleerd. Die vergde een investering van 2 miljoen euro en werkt met een vriestunnel die uniek zou zijn in Europa. In ruil werkt Delhaize exclusief met Pinguin voor de aanlevering van de maaltijden. Pinguin wijst erop dat Delhaize in België zowat de marktleider is in de verkoop van bereide maaltijden en die exclusiviteit voor de groenteverwerker dus een groot voordeel is.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home