Vork en Mes

Friday, October 28, 2005

Nederlander geeft voorkeur aan ijssalon

Van alle Nederlandse horeca-zaken zijn de ijssalons veruit het meest populair bij de consumenten. Ze hebben zelfs de Chinese restaurants van de eerste plaats verdreven. Dat blijkt uit het Nederlandse Nationale Horecaonderzoek 2005 van onderzoeksbureau Foodstep.

De consumenten gaven de Nederlandse horeca dit voorjaar gemiddeld 7,6 op tien tegen 7,5 op tien twee jaar geleden. Restaurants scoren het hoogst. Gemiddeld waarderen consumenten deze horecabedrijven met een 7,8 op.

Horecabezoekers letten vooral op hygiëne, service en de smaak van het geserveerde. Bezoekers van snackbars en fastfoodketens gaven de sector dit jaar een hoger rapportcijfer, maar zijn ontevreden over de oncomfortabele zitplaatsen. Wel is de hygiëne en prijsstelling van snackbars de afgelopen twee jaar verbeterd.

Ook in café's laten stoelen en barkrukken volgens de consument te wensen over. Naast de sfeer en de aankleding waardeerden cafébezoekers ook de hygiëne en de prijsvorming minder dan twee jaar geleden. Hotels en restaurants scoren het hoogst op hygiëne.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home