Vork en Mes

Saturday, May 19, 2007

Moët Hennesy actief op Chinese markt

Het drankenbedrijf Moët Hennesy heft een meerderheidsbelang genomen in de Chinese groep Wen Jun Distillery. De overname kadert in de strategie van Moët Hennesy om de wereldwijde verkoop van zijn sterke dranken en wijnen uit het hogere marktsegment uit te breiden. Door het overnemen van het belang van minderheidsaandeelhouder Jiannanchunto krijgt Moët Hennesy een onmiddellijke toegang tot de Chinese markt.


Moët Hennesy heeft nu een aandeel van 55 procent in Wen Jun Distillery, één van de belangrijkste producenten van sterke dranken in China. De Chinese markt van sterke dranken heeft de voorbije jaren een opmerkelijke opgang gekend, maar de sector blijft nog altijd achter op de vraag naar wijnen en bier. Moët Hennesy zal naar eigen zeggen ook investeren in de modernisering van de fabriek van Wen Jun.


De Chinese sector van sterke dranken zal volgens analisten tegen het einde van dit decennium een omzet realiseren van 28,6 miljoen dollar. Dat is een stijging met 44 procent tegenover het begin van het decennium. Tijdens diezelfde periode wordt in de wijnsector echter een groei met 68,2 procent tot 5,1 miljard dollar verwacht. De groei in de biersector ligt met 75 procent tot 43 miljard dollar trouwens nog veel hoger.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home