Vork en Mes

Saturday, February 24, 2007

Delhaize wil aanbod huismerken uitbreiden

Supermarktketen Delhaize wil zijn aanbod huismerken nog verder uitbreiden. Dat heeft Renaud Cogels, executive vice-president van keten, bekend gemaakt op een voedingscongres in het Nederlandse Ermelo. Delhaize denkt daarbij vooral aan de uitbreiding van het assortiment bereide en ook hoogwaardigere maaltijden en ultra-fresh en biologische producten.

Het aanbod van de supermarktketen omvat op dit ogenblik 17.000 artikelen, waarvan 44 procent bestaat uit huismerken. Die vertegenwoordigen 49 procent van de omzet en 58 procent van de winst. Delhaize ziet de huismerken volgens Cogels echter vooral als de beste waarborg voor de onafhankelijkheid van de keten en een uitstekend middel om nieuwe markten en assortimenten te ontdekken.

Daarnaast wil Delhaize ook meer aandacht besteden aan specifieke en regionale buitenlandse producten. "Het gaat daarbij niet om Spaanse of Italiaanse producten," aldus het magazine Distrifood.nl. "Wil wil men producten uit bepaalde Italiaanse of Spaanse regio's aanbieden. Daardoor kan men zich volgens Cogels als supermarkt onderschieden." Van die regionale toeleveranciers wordt wel een absolute exclusiviteit vereist.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home