Vork en Mes

Monday, January 09, 2006

Coca-Cola gezond


De baas van Coca-Cola, Mary Minnick, maakte de nieuwe slogan bekend tijdens een bijeenkomst met financieel analisten in New York. Ze meldde dat de slogan diverse varianten krijgt voor verschillende campagnes, zoals 'Chill on the Coke Side of Life'. Minnick over de keuze voor deze slogan: "Wij denken dat er bepaalde tijden of momenten op een dag zijn waarbij alleen een Coke uitkomst kan bieden, en dat is de ruggengraat van onze reclamecampagne."

In navolging van McDonald's en andere voedingsmiddelen- en frisdrankfabrikanten geeft ook Coca-Cola gehoor aan de sterke lobby voor de vetzucht-problematiek. In de nieuwe marketingcampagne promoot de frisdrankfabrikant ook een gezondere levenstijl door de aandacht te vestigen op de lichte lijn, zoals Diet Coke, het watertje Dasani en Fanta Z. Ook staat voor diverse landen de lancering gepland van het koffiedrankje Coca-Cola Blak.

Coca-Cola hoopt dat een grote marketing-injectie tijdens de Olympische Winterspelen in Turijn het komende jaar een positieve wending zal geven aan het marktaandeel, dat de laatste zeven jaar flink is gedaald. Dit terwijl concurrent Pepsi-Co zich juist mocht verheugen op een stijging van 57% over diezelfde periode.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home